Najsłynniejsze taksówki

W dużym skrócie taksówka to środek transportu wynajmowany razem z kierowcą, nie posiadający stałych tras przewozowych. W ostatnim czasie jego swoista cyfrowa alternatywa – kursy zamawiane przez systemy telefonii komórkowej (typu UBER ) stanowią dla taksówkarzy zagrożenie – konkurencyjność cenowa jest dla nich bliska granicy rentowności działalności….

Najsłynniejsze taksówki

Najsłynniejszą firmą produkującą taksówki jest z pewnością The London Taxi Company – brytyjskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Coventry. Oto kilka faktów z wikipedii :

Przedsiębiorstwo założone zostało w 1919 roku pod nazwą Carbodies i zajmowało się produkcją nadwozi samochodowych. Od 1989 roku znane było pod nazwą London Taxis International (LTI). W październiku 2012 roku spółka wstrzymała produkcję i złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. W lutym 2013 roku przedsiębiorstwo nabyte zostało przez chińską spółkę Geely, a we wrześniu działalność została wznowiona pod nazwą The London Taxi Company.

Od 1948 roku firma produkowała słynne londyńskie taksówki: FX3 (1948-1958), FX4 (1958-1997), TX1 (1997-2002), TXII (2002-2006), TX4 (2007-obecnie).

Do 1982 roku pojazdy te były sprzedawane pod marką Austin, w latach 1982-1989 pod marką Carbodies, a od 1989 roku pod marką LTI. Przez cały okres swojej działalności przedsiębiorstwo wyprodukowało około 160 000 taksówek.


Reklama : Taksówka Knurów

Przewóz na lotniska na terenie całego kraju

Obsługa klientów, zakupy, przesyłki, dyskrecja !


Na drugim miejscu oczywiście Yellow Cab Nowojorskie taksówki – charakterystyczne, żółte taksówki, poruszające się po Nowym Jorku.

Już pod koniec lat 60-tych większość korporacji taksówkowych zaopatrywała się u Checkera*. Największa ilość zamówień pochodziła ze stanu Nowy Jork, w tym głównie z samego miasta. Na początku lat 70-tych auto stało się standardowym pojazdem wielu nowojorskich korporacji. Najczęściej zamawianym kolorem był oczywiście żółty. Na ten kolor już w latach 30-tych malowano taksówki. Ten zwyczaj kontynuuje się do dnia dzisiejszego, choć zamiast starego Checkera na zakorkowanych ulicach Nowego Jorku można znaleźć duże, żółte minivany Chryslera lub auta japońskie.

Nasze podwórko

Pierwszy samochód na ziemiach polskich, wówczas pod zaborami, pojawił się 20 sierpnia 1896 roku. W tym dniu dotarły do Warszawy, na platformie kolejowej, dwa auta – daimler i peugeot. Mniej więcej w tym samym czasie pojawiały się pierwsze samochody w innych częściach ziem polskich, w pozostałych zaborach – niemieckim i austriackim.

W roku 1903 Warszawskie Towarzystwo Eksploatacji Samochodów wprowadziło do użytku publicznego niewielkie taksówki, z trzema miejscami pasażerskimi. Po kilku miesiącach okazało się jednak, że koszty są dużo większe od zysków, co spowodowało zamknięcie firmy. Pierwsze, stabilne firmy taksówkowe pojawiły się w Warszawie, w latach 1908-1910 i zapoczątkowały szybki rozwój tej sfery transportu miejskiego.

Czytaj więcej na https://nowahistoria.interia.pl/drogi-do-wolnosci/news-pierwsze-taksowki-w-warszawie,nId,1675549#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


* Checker Maraton należał do średniej klasy pojazdów . W 1958 roku Checker postanowił, że wyprodukuje auto dla „zwykłego” klienta. Dwa lata później na wystawie w Chicago pokazano model Superba, którego produkcję rozpoczęto w nowym zakładzie w Kalamazoo w „motorstanie” Michigan. Produkowany w latach 1961-1963 pojazd nie zyskał wielu „cywilnych” klientów, docenili go wyłącznie taksówkarze….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *